Rejestracja
Użytkownik:
Hasło:
Zalogować automatycznie przy następnej wizycie?
Zapomniałem hasła Rejestracja
 
Losowe zdjęcie

#288
#288
Komentarzy: 0
Wojciech_Liberda


EN57-2011
EN57-2011

    

EN57-2011
Komentarz: Szlak Częstochowa Gnaszyn - Blachownia, pociąg IR46943 Liswarta relacji Częstochowa Osobowa - Wrocław Główny, 21 kwiecień 2012.
Słowa kluczowe: Interregio, Liswarta, śląskie, wiosna, D29-61
Data: 22.04.2012 15:28
Wyświetleń: 942
Pobrań: 0
Ocena: 5.00 (1 głosów)
Wielkość pliku: 227.4 KB
Dodał: Mikołaj

IPTC Info
Copyright Notice:

EXIF Info
Make: FUJIFILM
Model: FinePix S6500fd
Exposure time: 1/800 sec(s)
Aperture value: F/3.4
ISO speed: 100
Date created: 21.04.2012 16:48:53
Focal length: 10mm


Autor: Komentarz:
Łukasz Szkurłat
Użytkownik

Data: 26.11.2011
Komentarzy: 921
.

No, widzę w moje tereny się zapuściłeś. :P Pozdrawiam!
22.04.2012 21:03 Offline Łukasz Szkurłat lukasz0szkurlat95 at gmail.com 3079646
Mikołaj
Administratror

Data: 22.04.2011
Komentarzy: 581
.

Akurat jechałem do kolegi, który mieszka prawie na przeciwko, to przy okazji się zatrzymałem. A miejsce jest mi znane od jakiegoś czasu:
http://www.czgk.pl/details.php?image_id=237
22.04.2012 21:12 Offline Mikołaj zukow1 at wp.pl
Łukasz Szkurłat
Użytkownik

Data: 26.11.2011
Komentarzy: 921
.

Tak, widziałem to zdjęcie. ;) A wiesz, że w tym miejscu znać jeszcze podkłady po starym, odchodzącym torze w kierunku Konopisk? Dalej masz dobrze trzymającą się dróżkę, gdzie jest podłoże podtorowe. W tych okolicach jest kilka magicznych miejsc po dawnej infrastrukturze i jest co badać. ;)
22.04.2012 21:26 Offline Łukasz Szkurłat lukasz0szkurlat95 at gmail.com 3079646
Mikołaj
Administratror

Data: 22.04.2011
Komentarzy: 581
.

Osobiście śladów w terenie nie szukałem, ale sam układ rozstawienia bramek i wyraźna równia pod trzeci tor wskazuje, że coś tu jeszcze musiało być.
22.04.2012 21:30 Offline Mikołaj zukow1 at wp.pl
Łukasz Szkurłat
Użytkownik

Data: 26.11.2011
Komentarzy: 921
.

Na tej stronie jest dobrze zaznaczona ta odnoga:
www.mapywig.org/m/WIG100_300DPI/P45_S28_CZESTOCHOWA_300dpi.jpg
22.04.2012 21:46 Offline Łukasz Szkurłat lukasz0szkurlat95 at gmail.com 3079646
Mikołaj
Administratror

Data: 22.04.2011
Komentarzy: 581
.

Dzięki za mapę, kapitalna. A wracając do tematu, to mapa pokazuje, że szlak odgałęziający się biegł od Blachowni i odchodził od głównej linii jeszcze przed łukiem. Natomiast stan dzisiejszy wyraźnie sugeruje, że na tym łuku albo był trzeci tor, albo przynajmniej zrobiono pod niego miejsce. Elektryfikację tego odcinka wykonano w 1965 r., jeśli bramki są oryginalne, to znaczy, że co najmniej do połowy lat 60-tych coś tam musiało być.
23.04.2012 10:26 Offline Mikołaj zukow1 at wp.pl
Łukasz Szkurłat
Użytkownik

Data: 26.11.2011
Komentarzy: 921
.

Tak, tor odchodził od strony Blachowni i wiódł wzdłuż Drucianej, Szybowej i dalej do Konopisk. Rozebrany został przez ludzi chyba w latach '80, gdy przestały funkcjonować kopalnie. Natomiast szerokość bramek wskazuje tak jak piszesz, że zostawiono miejsce na trzeci tor.
23.04.2012 18:02 Offline Łukasz Szkurłat lukasz0szkurlat95 at gmail.com 3079646



Poprzednie zdjęcie:
   EN57-2011  
 Następne zdjęcie:
EN57-2011   

 



©2011-2024 Częstochowska Galeria Komunikacyjna. Wszelkie prawa zastrzeżone.
stat4u